....


Kvällen var fin igår, först bara jag och Robin <3 Vänner-dvd och Vin.
Sen en promenad i stan,  en mozarella macka och kaffe ute på Petit pizza.
Efter det Några timmar på Nex, dricka Piggelin och sitta ute och prata alla möjliga , himlen var alldeles mörkblå igår.
Det var som så vackert igår ute, man blev alldeles rofylld av att vara ute, luften var varm och härlig. Småtimmarna var underbara.Såna småsaker i livet gör mig lycklig.

Men idag, känner mig inte på topp. Det är saker som stör mig och det känns som om det äter upp mig.
Man kan inte vara glad varje dag, men jag tycker inte om känslan jag har inom mig. Jag vill känna mig lugn, inte orolig och ovetande. Jag försöker skylla det på Bakisångest, som man ofta får dagen efter. Men det är inte det, jag vet ju det innerst inne. Jag känner mig bara less ibland, less på allt möjligt egentligen, skulle vilja ha mer tid för mig själv, jag behöver frihet. Jag behöver tid att fundera vad jag vill här i livet, då pratar jag inte om jobb eller skola. Där vet jag vad jag vill.

 Utan vad som gör mig Petra som person lycklig, ibland jobbar jag mer för att hjälpa andra och göra andra lyckliga. Men vad kan jag göra för mig själv. men jag hinner inte tänka på det, jag hinner inte hitta mig själv  det känns som jag har tappat mig själv  ibland, känslan skrämmer mig lite.jag vill inte ha måsten just nu, jag vill kunna jobba och bara vara sen vara lugn och inte  orolig .jag vill drömma jag vill leva.. Jag är nog innerst inne en sökare... Kommer nog aldrig vara nöjd.
Varje dag i två månaders tid har det känns som att jag kan börja gråta närsomhelst och jag vet egentligen inte varför, jag försöker tänka att jag har det bra. För egentligen har jag ju det, när jag tänker efter. Jag måste försöka se i det vackra i livet och försöka fånga det varje dag.

Blev bara tvungen att skriva av mig.

Nu ska jag återgå till att plugga, sen Rep med bandet. Det kanske gör mig gladare.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0