välj att läsa flummig text, eller lååång(tråkig) lista !


 Är vaken ännu,  trots att jag egentligen gillar att sova tidigt.  :D Det är endast med Robin som jag brukar vara vaken lite längre på natten. Jag brukar vara vaken längre ibland under fina sommarkvällar.. men ikväll ligger jag iallafall här med vovven och är ganska pigg.

Hon är så söt mitt trasselsudd, där hon ligger i min säng och snarkar. Jag lyssnar på Laleh och filosoferar. Finns inget mysigare med att lyssna på Laleh eller Erykah Badu när jag vill ta det lungt och filosofera. :D och hinner jag ligga och filosofera ordentligt innan jag sover så blir det en bra natt., filosofera är mammas ord hon sa ofta innan jag gick och la mig. "Gå och lägg dig nu så du hinner filosofera lite innan du somnar" ;)
Och det är sant hinner man varva ner och fundera över dagen, bra och dåliga saker som har hänt ett plus är om man hinner filosofera mysiga tankar om saker man tycker om, då sover man bra under natten. Filosofera kanske har en annan betydelse för många, men för mig och mami var filosofera ett alldeles speciellt ord.

Här kommer en lista för dem som orkar läsa, för mig blir det bara ett tidsfördriv för att bli tröttare.

SENASTE:
1. Dryck:
Vatten
2. Telefonsamtalet: Linno
3. SMS: Robin
4. Sång du lyssnade på: Laleh- Bostadsansökan
5. Gången du grät: igår, gråter så himla lätt


HAR DU NÅGONSIN:
6. Dejtat någon två gånger: ja
7. Har någon varit otrogen mot dig: nej
8. Har du varit otrogen: nej
9. Förlorat någon speciell person: Min mamma.
10. Varit deprimerad:
Nej, klarat mig från det men har varit riktigt nere.
11. Varit så trött att du somnat sittandes: Ja :D haha

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
12. grön
13. turkos
14. röd

I ÅR HAR DU:
15. Lärt känna en ny vän: Ja, "lillasyster" Mayan. Fick många nya vänner i slutet av 2008, t.ex Annchan, Sara m.m :)
16. Fått ditt hjärta krossat: Nej
17. Skrattat så att du har börjat gråta: Ja många gånger.
18. Träffat någon som förändrat ditt liv: Nej , men ännu är det långt innan 2009 är slut
19. Insett vilka som är dina äkta vänner: Det har jag vetat länge, jag är duktig på att se genom falskhet.
20. Fått reda på att någon har pratat om dig: Tyvärr ja, avskyr sånt. berätta det hellre in my face. ärlighet är en viktig egenskap.
21. Kysst en kompis: ja

BLANDAT:
22. Hur många av dina msn-kompisar har du träffat IRL: vet inte gillar inte msn så mycket.
23. Hur många barn vill du ha: typ 3, 4 stycken
24. Har du några husdjur: Min bichon frisé Adella
25. Vill du ändra ditt namn: Nej , men har börjat gilla mitt andranamn mycket mer än förut Elizabet.
26. Vad gjorde du under din förra födelsedag: Jag firade med många vänner och bekanta, med smörgåstårta och massa fika, riktigt kul.
27. Vilken tid vaknade du idag: halv sju, jobb klockan 7.
28. Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov med Robin.
29. Någonting som du längtar till: Jag längtar just nu efter min Robin, kanske därför jag inte kan sova. Men annars längtar jag efter min resa till Kroatien i september.
30. Senaste gången du träffade din pappa: tre dagar sen, de har dragit till Montenegro utan mig . avis! :O
31. En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Min ekonomi just nu, kommer försöka jobba asset av mig. Annars vet jag inte vill leva livet, fullt ut. tvekar ibland ändå.
32. Vad lyssnar du på just nu: Laleh-Storebror
33. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Ja, vilka frågor haha :O
34. Vad gör dig irriterad just nu: människor som är energi-tjuvar, trycker ner och skapar negativ stämmning. träffar på såna allt för ofta senast idag.

OM DIG:
36. Vad är ditt namn: Petra
37. Singel/upptagen: Upptagen
38. Stjärntecken: Fisk
39. Kille eller tjej: Tjej
40. Grundskola: Tallbacka, bästa skolan :)
41. Gymnasie: Välkomma
42. Högskola:  Inte än ;D
43. Hårfärg: Rött
44. Långt eller kort: Halvlångt just nu, men har bestämt mig för att spara igen
45. Längd: 158,5 cm. sista halvan är viktig ;P
47. Vad gillar du gällande dig själv: Min i grund och botten postiva inställning till livet och människor.
48. Piercings: Nej
49. Tattoos: En koi-fish, men vill göra mer på den + en text på handleden.
50. Höger eller vänster: Vänster politiskt, högerhänt dock,. vettefan vad som menas.

DIN FÖRSTA:
51. Operation: Ingen
52. Piercing: Ingen
53. Tatueringen: Ryggen nära axeln, koifisken ;P
54. Bästa vän: Dijana, min älskade syster och bästa vän,hon  verkligen känns som en riktig syster  hennes familj är som min andra-famil. Emma och Ania känns som mina bästisar.
55. Sporten du spelade: Konståkning
56. Husdjur:  Adela, min hund.
57. Vaccination du minns: En på armen som blossade upp, haha armen såg lite rolig ut. vet dock inte för vad.
58. Konsert: Glesbygdn, på dundret. Norrländsk reagge när det är som bäst.
59. Förälskelse: Vet inte förälskelse, Robin=Kärlek.
60. Alkohol du drack: haha hembränt.

JUST NU:
61. Äter du: Tuggummi
62. Dricker du: Inget
63. Är du på väg att: sova nu blev trött
64. Lyssnar du på: laleh
65. Väntar du på: att listan ska bli klar

DIN FRAMTID :
66. Vill du ha barn: Helt klart, gärna många.
67. Vill du gifta dig: Med tanke på att jag är förlovad, och hoppas att det håller. så ja :D :D
68. Karriär i åtanke: Lågstadielärare, lärare för invandrare.

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
69. Läppar eller ögon: Ögon
70. Kramar eller pussar:  Båda
71. Kortare eller längre: Längre
72. Yngre eller äldre: lika gammal , eller äldre.
73. Romantisk eller spontan: Spontan, men älskar romantik, klassiskt med choklad och rosor funkar grymt bra för mig.
74. Snygg mage eller snygga armar: Armar, faktiskt. :D
75. Tatueringar eller piercingar: Tatureringar.
76. Känslig eller inte: Lite båda.
77. Ragg eller förhållande: Förhållande
78. Bråkstake eller tveksam: Mittimellan..

HAR DU NÅGONSIN:
79. Kysst en främling: Ja.
80. Gjort något sjukt spontant: Händer ofta.
81. Tappat glasögon eller linser:  äger ej det, men färgade linser många gånger.
82. Haft sex på första dejten: nej
83. Krossat någons hjärta: nej
84. Har någon krossat ditt hjärta:  ja
85. Har du blivit arresterad: Nej
86. Dissat någon: Jadå
87. Gråtit när någon dött: Självklart
88. Gillat din tjejkompis (mer än som vän): neheej


TROR DU PÅ:
89. Dig själv:
Ja!
90. Mirakel: Ja
91. Kärlek vid första ögonkastet: attraktion vid första ögonkastet ialf.
92. Himlen: ja
93. Tomten: nej
94. Att kyssas på första dejten: ja varför inte ? !
95. Änglar: Jepp

SVARA ÄRLIGT:
97. Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nejnejnej, gillar inte sånt
98. Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja
99. Vad kan du verkligen inte leva utan: kärlek
100. Att posta det här är 100% sanning: Klart !

 

Listan klar nu ska jag sova.


Kommentarer
Postat av: mayan

jag måste nog låna din listan, Me like ;D

2009-07-10 @ 11:27:45
URL: http://mayaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0