ordbajseri om alkohol!



Hellu ;)

Bestämde mig för att klippa lugg och låta det övriga håret växa. Blev helnöjd.
Idag är jag ledig har jobbat i helgen, ingen lugn helg har det varit. men jag har lärt mig skitmycket på jobbet i helgen.

Igår efter att jag hade pratat med robin  innan  vi skulle sova så började jag fundera lite och låg vaken ett tag, som många kvällar denna sommar. Jag funderade på oss människor våra beteenden och började tänka på alkohol. Hur alkohol kan påverka våra sinnen.  Hojja tänk alla blyga killar som blir världens ass, och tar på arseln hela kvällen på krogen och säga olämpliga saker. hoff vilken ångest alkohol innebär ibland.  bevis på assholes när dom dricker,, kom till olearys, en av våra få krogar här i gällivare (olearys som förövrigt är en sportbar,och inget annat  i andra städer ;). Många där blir tafsande assholes, okej de kan man putta bort, men nått som förstör stämningen är när bitches become more bitchy hatar denna översittar attityd som finns här i stan. Många blir arga när de dricker, andra ledsna och många blir helt hyper och studsar omkring och snackar, vågar mer. Vilket egentligen är den största kicken, den många söker efter. Karatefyllan, alla reagerar på olika sätt, men är ändå ute efter en och samma sak, vilket är ruset. För många är alkohol nyckeln till att våga prata och öppna sig, vara social vilket är viktigt att jobba på att försöka vara i nyktert tillstånd också . Tänk egentligen hur olika vi reagerar med alkohol i kroppen.

 Alkohol kan förändra eller förstärka våra känslor, helt sjukt egentligen men trots alla snesteg och snefyllor, så är det ändå oftast facinerade och kul att vara i dimman, men för mig då och då. roliga utgångar i all sin ära, men det är även så mysigt att dricka hemma, med lite vin och en mysig skiva på, med Robin eller med några tjejer.Eller när man Käkar gott på sommaren grillar ute och tar en bärs. Alkhol passar ofta in i olika miljöer. Det är en nära vän och helst till oss svenssons, som konsumerar oerhört mycket alkohol. Alkohol är facinerande men även förskräckande i mina ögon. Men trots det älskar jag när jag känner att det spritter i benen,  och jag vill dansa och klä upp mig i mina snyggaste sneakers eller högaste klackar. Då blir ofta alkholen min vän igen ;) för att få slappna av riktigt ordentligt.

 Börjar till slut tänka på alla galna minnen, man har varit med om där alkohol är inblandat. Tänker då framför allt på helt galna minnen med utgångar allt ifrån högstadieutgångar till utgångar nu idag. Tänker då framför allt på fester/krogbesök med Emma, Ronja, Martina, Eve och Jim. Som man har partat mycket med ;) Med dom är det ofta non-stop haha,  ,men så kul jag har med dessa människor, med eller utan alkohol!  Men vårat festande tillsammans har satt sina spår när jag far ut ;) det är oftast non-stop med eller utan dom. Men det har funnits några som har sagt till mig att vi, eller delar av oss har varit/ är jobbiga och högljudda, det har sagt förr och ännu idag.
Klart, vi har ju hörts och synts när vi har dragit fram under olika perioder i samlad trupp eller splittade, . men alla tycker olika, så kommer det alltid vara. och för många blir det jobbigt.  Men jag anser att vi är ju fyra olika individer, färgsstarka trevliga och glada och vi vet framför allt våra  gränser.. men nuförtiden, blir det oftast non-stop för mig när jag far ut men allt oftare blir det lagomt ändå, man kanske lär sig nån gång.

Till slut skulle jag vilja säga att det är så härligt ändå med människor som väljer bort alkohol, har några kompisar till mig som är nyktra och det är så skönt att fara ut och dansa med er, tycker det är härligt när människor inte går emot sina principer. för många är utgång (eller att dricka alkhol överhuvudtaget) varje helg / varannan en självklarhet, men som sagt men kan ha ha så jäkla kul utan.

Nu har jag ordbajsat klart,

Peace out ;)

Kommentarer
Postat av: The J Man

Du förstår att hela resonemanget fungerar likadant även om man byter ut alkohol mot gräs? :D

2009-07-17 @ 14:00:50
URL: http://inthevidual.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0