Less på ytlighet!

Vänner är som diamanter. But some diamonds are not forever.

Ligger i min säng och försöker sova. Men fick sån innerlig lust att skriva istället.

Jag sitter och tittar runt på internet bloggar,facebook osv. Jag kollar bekantas studentbilder, jag tittar balbilder. Jag tittar på barndomskompisars gamla och nya bilder. Bilder på människor som har funnits omkring mig. En tanke far genom mitt huvud, hur ytligt mycke som finns här i världent egentligen. Grymt less på sånt! Pussar på kinder, meningar som heeej gumman , saknat dig gumman!  eller Du betyder så mycket för mig! Hur många gånger har man inte fått höra dem orden och tyvärr hur många gånger har de betytt NADA. Jag menar många gånger har jag fått fått en kniv i ryggen , kort efter dessa ord har blivit sagda. Vi lever i en hård värld ibland, och jag är öppen som person skrattar och är trevlig, men för det vet jag en sak som har jag lärt mig genom livets hårda skola och det är att vara försiktig med vem jag släpper nära inpå. Samtidigt har jag blivit så stark med åren så jag har lärt mig att sålla bort, jag går inte på tå för dem som skiter i mig. Respekt föder respekt. så är det!

Jag är så glad för många av mina vänner, barndomsvännerna Granbacka crew haha som syskon för mig det kommer alltid vara så ;) med namnet vet ni vet vilka ni är hehe. och Dijana, Emma, Ania :) mina allra bästa vänner. Jenny och Linno gud vad jag tycker om er, Min kusin Johanna, Therese Aukea. Märta, eve, ronja mitt tjejgäng. Mayan ett nytt underbart tillskott, min lilla snäcka och din vän Ida är också söt, och Ida Eriksson jag har så mysigt med älskar att prata och diskutera med dig som med ingen annan! . Sen så saknar jag Annchan och Sara grymt mycket <3

När man kollar runt på internet så kan många tankar dyka upp , men oavsett vad så klarar man allt ett stort leende på läpparna och huvudet högt. men glöm inte för den delen att titta dig omkring ibland och öppna ögonen för de stjärnor som finns där för en. när jag har lätt att sålla bort så betyder det också att jag ibland har svårt att upptäcka nya fina människor som verkligen ställer upp för mig jag blir blind för att jag har svårt att släppa folk in på livet, på gott och ont. Och trots mina svårigheter och att jag sållar bort och har svårt att släppa in så bevisar detta inlägg ändå hur många nära vänner jag har, det är mer än två händer fulla. ;)

Har haft en mysig kväll hos Ida E, med massa fluffiga cupcakes. men men, nu ska jag sluta yra och försöka sova.
Godnatt  !

P.S ;) Fick ett brev från Polen för några dagar sen, Ania skickade ett kollage på oss.  <3 hur fint är inte det? ska rama in! D.S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig Petra, och det kommer alltid att vara så. Du finns alltid hos mig för evigt. Du kommer aldrig att försvinna från min lilla hjärtat <3<3<3

2009-06-19 @ 12:18:15
URL: http://mayaaan.blogg.se/
Postat av: Nadia

Jag instämmer! Ibland blir man nästan lite för hård, då man kanske är less alla randoms eller rädd för att bli sårad och då missar man ibland guldklimparna också.



Tänkvärt. :)

2009-07-02 @ 01:40:39
URL: http://nadiahill.blogg.se/
Postat av: Petra

det blir så ibland nadia, man måste se sig omkring och inte gå med huvudet för högt. :) Mayan jag älskar dig också och du kommer inte heller försvinna från mitt lilla hjärta <3

2009-07-02 @ 14:39:16
URL: http://pppetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0