life changes



Denna låten väcker minnen, minnen från min barndom. Från att jag var 12-16 år hade jag den bästa tiden på barndomen. Jag träffade så mycket olika slags människor massa kultur, jag hängde på Granbacka var ett riktigt Granbackabarn som jag och min kusin Kim sa. ;) Där träffade jag Dijana, Roma, Sanna, Polot , Sultan, Bogdan, Gabi guuud listan kan göras lång.

jag hade verkligen sällan tråkigt under den tiden, vi tjejer brukade snacka killar i tvättstugan och lyssna på 2pac och det fanns alltid någon på basketplanen om man inte visste vad man skulle göra. Det fanns blandade människor från olika länder på våran jord, blandat med svenska barnfamiljer, ibland blev det kulturkrock visst. Men i det stora hela var det inte stökigt, det var så himla kul. Det var mitt kvarter där hängde jag som liten. Många av dem jag träffade där har jag kontakt med ännu idag , de är mer än vänner vi vet så mycket om varandra så vi är mer som syskon  eftersom vi har vuxit upp med varandra, jaa vi känner varann helt enkelt utan och innan. Tyvärr är mina "syskon" utspridda i allt ifrån Kroatien , till Skåne. Nästan inga ville stanna I gällivare vilket jag förstår. Jag har fått se så mycket på Granbacka , kort och gott det var mycket skratt och tårar. Människor som fick stanna , och människor som fick nej. Livet kan vara hårt ibland. Men jag har fått höra så många livshistorier av människor som jag aldrig kommer glömma.

Granbacka kommer aldrig bli det samma som när jag var liten, det är inte detsamma. Men minnen finns alltid i mitt hjärta. <3 alla har vi nog någon tid i livet som har betydelse för en senare, detta är min.

Men idag är idag, och jag är trots allt nöjd med nuet. ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörliga tider:)

2009-09-07 @ 18:36:49
URL: http://ballbusting.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha. Jag letade efter gilla-knappen ;)

Mysiga inlägg du skriver

2009-09-07 @ 21:55:14
URL: http://henell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0